~Skolarbete osv~



Skolan är väldigt viktig för mig, eftersom att jag skolkade typ hela förra terminen i åttan så har jag ganska mycket och jobba med nu + det som vi jobbar med denna termin. Det tar kol på mig, min vardag är typ:Skolan, hem och göra läxor, sen sova. Jag hinner aldrig vara med kompisar, hinner knappast träna heller. Det är grymt irriterande. Och jag vill verkligen få en bra utbildning osv så att jag kan skaffa ett bra jobb när jag blir äldre. Inte för att jag vet vad jag vill bli när jag blir stor, men jag älskar att skriva. Det är lite därför jag skaffade en blogg. Och så gillar jag musik och mode. Men det känns inte som om det finns några riktiga jobbför det. Vet inte varför, men det bara känns så. Jag gillar ju och skriva och då kanske jag kan bli journalist, men det låter så torrt och tråkigt. Och snart så ska alla åttor praoa på ett valfritt ställe, men jag kan ju inte praoa som journalist liksom? Det vore ju lite knas.

Och vi har 2 prov typ varje vecka känns det som, jag vet att det var hårdare förr i tiden så jag ska egentligen inte klaga och så men skolan tar slut på alla krafter. Jag menar, när man har kommit hem efter en lång skoldag så orkar man inte göra läxorna. Iallafall inte jag.
Om jag gillar mode, musik och att skriva, var fan skulle man då kunna praoa någonstans, någon som vet det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0